Now or Forever. Kapitel 4

Roza's perspektiv:

”Godnatt, Sonia. Godnatt, Sophie” sa jag.
”Godnatt, Sophie. Godnatt, Roza.” sa Sonia.
”Godnatt, Roza. Godnatt, Sonia.” sa sedan Sophie och sedan efter ett tag så somnade vi.

 


 

*Två dagar innen London*

Sonia’s Perspektiv:

Jag hade inte hunnit packa något. Jag vet inte varför,  jag hade tänkt att börja packa men det blev inte så.
Jag började packa allt jag behövde. Skor, kläder, smycken,smink och ja, nästan allt. Jag vet inte vad. Men en ska hade vi tur med, tack vare Roza’s pappa skulle vi få åka med hennes pappa’s jobbs privat flyg. Så då behöver jag inte fixa mig. Flyget skulle gå klockan 8:00 på morgonen och vi skulle vara vid London vid 12-13, så vi har tid att sova på flyget och sedan fixa oss.

Roza’s perspektiv:

I morgon skulle vi åka och nu var klockan halv 12 så jag ska sova.

*Till London*

’Peep, peep, peep’ det var väkaklockan och klockan var nu 6:00 och jag börjar med en dusch.
När jag hade dushat gick jag in på mitt rum icg börja blåsa håret och plattade mitt blond/bruna hår. Efter att jag hade gjort det tog jag på mig underkläder och satte på mig en vit t-shirt med tryck och ett par jeans shorts, en jeans jacka och en Louis Vuitton hand väska och ett par Ray-ben sol glasögon.
Efter det så gick jag ner för att äta lite fukost och sedan börja jag med att säga hej då till pappa och Alexander.
”Jag kommer sakna dig pappa, och dig med Alexander” sa jag och kramade om både pappa och Alexander och sedan sa vi hejdå.

Jag tog min iPhone och började gå mot limmosinen för att åka och hämta upp Sophie och Sonia. Efter att dom hade sag hejdå till sina föräldrar och allt hopppade dom i i limmosinen och seda åkte vi till flygplatsen.
Vi lämnade våra väskor och sedan gick vi igenom säkerhets kontrollen och sedan fick vi gå på flyget och efter ett tag började flyget lyfta från marken.

Sonia’s perspektiv:


Jag hade på mig en rosa träningsoverall men skulle byta till ett par svarta skinn jeans och en amrekansk tröja och ett par smycken. Roza’s kläder var sjuk snygg likaså var Sophie’s hon hade ett svart linne med blommor och en liten tunika med blommor, guldig klocka, mörka jeans och ett par rosa hög klackat och en söt turkos blå väska.
Nu hade vi suttit på flyget i ungefär 2 timmar och det var 1 till 2 timmar kvar tills vi skulle landa. Deet mesta vi hade gjort var att lite fast alla tre hade somna på engång, i ungefär 1 timme hade jag sovit.

”Okej, vem ska välja rum först?” frågade Roza och jag hoppade plötsligt till för natt jag märkte inte att hon vaknade. Hon började skratta och jag kastade en kudde över henne och svarade ”Jag tycker att du ska få välja, alla rummen är väl nästa lika dana?”
”Ja, med walk in-closet och allt”
”Okej, soft”
Sedan börja vi skratta utan att vi ens hade något att skratta åt.

Roza’s perspektiv:

Efter ett tag hade Sophie också, och det var ungefär 1 timme och 30 minuter kvar tills vi skulle landa.
”Hoppas det finns snygga killar där” sa jag.
”Ja, det gör det faktiskt. Vet ni vilka One Direction är?” frågade Sonia och jag och Sophie började skaka på huvudet.
”Oh min gud, kom fort då så ska ni få höra vilka dom är!” sa Sonia oh började spela en låt på sin iPhone ”Det här är One Direction, det här är deras första singel den heter ’What makes you beautiful’” och sedan förtastte hon ”Deras band heter One Direction men deras namn är Niall Horan och han kommer från Irland. Harry Styles, Louis Tomlinson, Zayn Malik och Liam Payne kommer från England, men alla kommer från olika städer i England, men dom bor i London.”
”Åh, dom är bra! Har du en bild på dom?” frågade Sophie och Sonia började leta fram en bild.

Dom var riktigt bra och killen vid namn Niall tror jag han hette var sjukt gullig.
”Den blonda där, Niall va?” frågade jag och Sonia nickade på huvudet och jag fortsatte ”Han är sjukt gullig. Hur många år är han?” ”Han är 18 men fyller 19. Harry, han med krulligt hår han är 18, Zayn, han med svart hår är 19, Liam, han med lite krulligt men inte mycket han är 18 men fyller 19 och sen har vi Louis som är 20 men fyller 21.” ”Okej, men Niall var sjukt gullig. Skulle göra allt för att träffa en sådan söt kille som han.” sa jag.

Nu hade vi landat och vi var och hämta väskorna. Sedan börja vi gå mot limmosinen som vi ska ta till våran nya lägenhet.

Sophie’s perspektiv:

Nu var vi i London och sitter i limmosonen påväg till våran lägenhet. Kan inte fatta det.
Men nu var vi framme vid våran lägenhet som var sjukt fin som man skulle göra att för att få.
Roza fick börja med att välja rum, sedan fick jag och Sonia tävla, men det spelade ingen roll vilket rum man får, för jag är här med mina två bästa vänner i London. Vad mer kan man önska sig?


Här har ni ett efterlängtat kapitel.
ojoj, nu börjar killarna komma in i novelle, men dom kommer att komma in mycket mer, I promise!
Ni får tyvärr bara ett kapitel idag, men i morgon kommer det ett, det lovar jag!
Och glöm inte bort att kolla på 'kvällen är din' klockan 20:00 på TV4 när killarna är med!
Love Moa, x

Kommentarer
Postat av: Hajrija

Sjukt bra!

Postat av: Olivia

Sv: Tack så mycket! :D

2012-04-14 @ 23:20:55
URL: http://onedmoments.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0