Now or Forever. Kapitel 3

”Sophie och Sonia kommer över och jag behöver låna lite filmer. Har du några bra?” frågade jag med lite trevligare röst för att inte göra honom galen.
”Ja, kolla i hyllan därborta” sa han och pekade mot hyllan bredvid hans säng.
Jag gick och kolla och hittade sex stycken filmer som vi kanske kunde se.
”tack” sa jag och gick mot mitt rum igen.

Alexander var ganske överbeskyddande men när han var hemma så var han inte lika mycket men när det handlar om killar var han för överbeskyddande.

 

Sophie’s perspektiv:

Jag hade precis ringt till Roza och vi hade bästemt att jag och Sonia skulle sova hos Roza.
”Kom så åker vi till hemmakväll och köper godis ” sa jag till Sonia.
”Okej, men ska vi inte köpa något annat annat?” frågade Sonia.
”Nej, inte vad hon bad om, men jag vill ha en energy dirnk och massor med Coca Cola”
”Haha, okej. Men kom så drar vi då.”

Vi  satte oss i min Range Rover och körde mot hemmakväll.
Efter att vi har plockat ihop massot med godis och köpt 3 energy drinkar, en till mig, en till Sonia och en till Roza och sedan köpte vi en cola också. Vi började åka till Roza och vi satte på radion  och Justin Bieber’s nya singel ’Boyfriend’ spelade och vi båda börja sjunga.

’If I was your boyfriend,
I’d never let you go
I can take you places
You ain’t been  before
Baby take a chance
Or you never ever know
I got money in my hands
That I’d really like to blow
Swag, Swag, Swag, on you
Chillin by the fire
why we eatin’ fondue
I dunno about me
But I know about you
So say hello to falsetto in three two

SWAG'

Osv genom hela låten och efter den var slut så var vi plötsligt hos Roza. Vi klev ur bilen och gick till dörren och plingade på.

Roza’s perspektiv:

Det plingade på dörren så jag sprang ner till dörren medans jag ropade ”Jag öppnar!”
När jag öppnade så stod Sonia och Sophie med massor med godis.
”Oh my god, ni tog med godis, tack, tack!” sa jag även om jag visste att dom skulle ta med godis. Sedan börja jag krama om Sophie och Sonia, sedan släppte jag dom och började krama om godiset.
Sonia och Sophie börja skratta och jag fattade inte varför.
”Vad skratta ni åt?” frågade jag men dom bara fortsatte att skratta. Sedan efter någon sekund börja deras skratt smitta av sig.
Efter ett tag så slutade vi skratta och börja gå upp på mitt rum och prata lite.
Vi prata lite om allt möjligt, speciellt hur det skulle bli när vi skulle till London.

”Okej, jag har sex stycken filmer som jag hittade i Alexander rom. Vilken vill ni börja med?” frågade jag efter ett tag. Och sedan fortsatte jag ”Jag hittade ’The parent trap’ ’mamma mia’ ’P.S. I love you’ ’Dear John’ ’The notebook’ och ’remember me’. Om ni inte vill se någon utav dom kan vi gå till Alexander’s rum och kolla efter någon annan film.”
”Vi kan väl titta på ’The parent trap’ och sedan på en skräckfilm kanske?”  sa Sophie och sedan fortsatte Sonia ”Ja, du vet hur mycket vi älskar skräckfilmer!”
”Jaja, bara för att ni gillar det. Jag gillar det också lite, men nu titta vi på den första filmen och sedan hämtar vi en film inne hos Alexander. Vi kankse får se en snygging och med det menar jag att Cody är här.” sa jag och fnissa till.
”Hallå, Cody ät inte den enda av dom som är snygga, Alexander är också snygg!” sa Sophie och bara gapade och sa till henne ”Usha, Sophie i bland så äcklar du mig sjukt mucket!” sa jag och Sonia bara satt där och skratta åt oss och sedan börja vi också skratta. Sedan la vi oss i min dubbelsäng och börja titta på filmen och åt godis.
”Jaha, den filmen var väl bra. Kan vi titta på någon skräckfilm nu?” sa Sophie när filmen precis var slut. Hon ville göra saker på engång och inte senare.
”Jaja, kom så går vi till Alexander’s rum och kollar om vi hittar nått.” sa jag och vi börja gå mot hans rum.

”Hej Alexander, Cody. Har du någon bra skräckfilm som vi kan låna
”Hej” sa Cody och det samma gjorde Sonia och Sophie.
”hej,” sa Alexander och sedan fortsatte han ”ja,  gå kolla i hyllan igen. Men om ni vill se en rikrigt läskig film ska ni se ’exorcist’ den är sjukt läskig och sjukt bra.” ”Okej” sa jag och vi börja leta i hyllan efter filmen.
Till slut hittade vi filmen och den var längst upp i hyllan och hyllan var sjukt hög. Men som tur fick vi tag i den.

”Okej, vågar ni se filmer eller?” frågade Sophie ganske kaxigt men började skratta.
”Såklart, varför inte? ” frågade jag lite kaxigt tillbaka.
”Vågar du inte se den eller?” frågade Sonia ganske kaxigt till sophie också och började vi alla skratta ihjäl oss. Vi kunde börja skratta åt allt, bara vi var tillsammans.
”Haha, men ska vi börja titta på filmen eller?” sa Sophie och jag och Sonia nickade för att visa att vi höll med.
Vi startade filmen, men i början var den lite seg men efter ett tag börja den bli läskigt.
Nu hade det och ungefär två timmar så var filmen så satt all ihop i en hög i mitten på sängen för att inte vara så nära golvet när det var mörkt.

”Det var ganske läskigt ändå!” sa Sonia.
”Ja, men hurrni klockan är 01:30, så ska vi gå och lägga oss?” frågade jag och börja gå till mitt egna badrum för att gå på toa och borsta tänderna, sedan satt jag upp håret i en toffs och sedan tog jag bort sminket. Sedan gick jag och la mig och lät Sophie och sedan Sonia skulle göra sig klar för att gå och lägga sig.
”Godnatt, Sonia. Godnatt, Sophie” sa jag.
”Godnatt, Sophie. Godnatt, Roza.” sa Sonia.
”Godnatt, Roza. Godnatt, Sonia.” sa sedan Sophie och sedan efter ett tag så somnade vi.


Här fick ni ett ganske långt kapitel. Jag vet att det inte är så bra i början men det kommer bli bättre när killarna kommer in i berättelsen!
Jag kanske kommer lägga ut ett kapitel i kväll, men bara kanske för idag fyller min storasyster 22 år och vi kanske ska fira henne, men det är inte säkert än. För i natt var hon tvungen att åka in på sjukhuset. 
Men om jag inte åker dit så ska jag försöka att lägga ut ett nytt kapitel, I promise. 
Kommenter/följ/sprid, skulle ni vara hjärtegulliga!
Love Moa, x

Kommentarer
Postat av: Emma

Så bra! Längtar tills killarna kommer in i bilden!:D

2012-04-12 @ 20:58:51
Postat av: Lydia

jätte bra!

besök gärna min novellblogg om 1D! :D

Postat av: hemlis!

Mycket bra! :)

2012-04-13 @ 17:17:11
URL: http://drommaromonedirection.blogg.se/
Postat av: Maria Shaba

Jätte bra MER MER MER

2012-04-13 @ 21:23:49
URL: http://odirectionnoveller.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0