Now or Forever. Kapitel 2

Klockan var sju på morgonen, jag ska vara på skolan vid tio för att träffa kompisarna för kanske sista gånen på länge.

När jag hade klätt på mig gick jag ner för trappa och gick in i köket där pappa och Alexander och åt frukost.

”Godmorgon och vad fin du är i din nya klänning.” sa pappa.
”Godmorgon och tack,  du ser inte så dålig ut du heller idag” sa jag till honom och fnissade till lite.
Han skrattade till och sa ”tackar, men tackar.”


Klockan hade hunnit blivit 09:30 och jag tog och smsa Sophie och Sonia och sa att jag skulle komma om ungeför 10 minuter.
Jag gick ut till min chafför och sedan åkte vi till Sophie och sedan till Sonia.

 

”Jaha, sista dagen i skolan på länge, det är såå skönt att äntligen gå ur skolan och kanske flytta till London. Det är somom en dröm blir sann” sa Sonia och när hon sa det sista börja hon skratta lite åt.
”Ja men jag hoppas lite på att vi tre faktiskt flyttar till London” sa jag och Sophie nickade för att visa att hon höll med.

Nu var vi framma vid skolan och min chafför öppnade dörren till oss.
”Tack” han nickade och sa ”allt för dig” och log, jag log ett litet leende tillbaka och sedan gick jag in med dom andra.
När vi kom in fick jag en massa kommentarer om hur fin jag och min klänning var. Antagligen sa jag ”Tack” eller ”tack, du/din med”
Efter några timmar med att säga he då till alla så var det dag att åka hem.
Jag hade inte börja packa till London resan så jag skulle börja packa när jag kom hem.

Jag gick in i min walk in closet och börja välja kläder, jag packade allt man behövde till en resa till London det var  från skor till kläder till smycken och mycket mer. Jag var tvungen att ta två resväskor en fylld med skor och smycken och den andra med kläder, bikinisar, underkläder och sovkläder.

Efter ett tag så hörde jag hur min iPhone börja ringa så jag sprang till sägen och skynda mig att svara.
”Hallå”
”Hej det är Sophie, kan jagoch Sonia komma och hänga över?”
”Ja, kom ni. Men kan ni inte sova över?”
”Jo, ska vi ta med nått?”
”Kan ni inte stanna och köpa jätte mycket godis? Jag betalar tillbaka när ni kommer.”
”Okej, men du behöer inte betala. Vad gör man inte för sin bästavän ?”
”Haha,okej. Men kom så fort ni kan, hejdå.”
”Hejdå.”
Sen la vi på.

Jag gick ner till pappa som satt och jobbade vid datorn i vardagsrummet.
”Hej pappa, Sophie och Sonia sover över här idag bara satt du vet.”
”Okej, men ni får inte vara så högljud, jag måste jobba.” sa han.
”Nejdå, vi ska titta på film och äta godis, och kanske testa kläder, men är inte säker. Men vet du var Alexander är?”
”Tror att han är inne på sitt rum eller så är han i gymmet.”
Jag nickade och började gå mot Alexander’s rum.

”Alexander?!!” ropade jag.
”Här inne!” ropade han tillbaka.
Han var inne på sitt rum och där satt han framför TV och spelade x-box 360 med sin kompis Cody.
”Hej Cody3
”Hej” sa han.
”Vad vill du Roza?” sa Alexander irriterande.
”Sophie och Sonia kommer över och jag behöver låna lite filmer. Har du några bra?” frågade jag med lite trevligare röst för att inte göra honom galen.
”Ja, kolla i hyllan därborta” sa han och pekade mot hyllan bredvid hans säng.
Jag gick och kolla och hittade sex stycken filmer som vi kanske kunde se.
”tack” sa jag och gick mot mitt rum igen.

Alexander var ganske överbeskyddande men när han var hemma så var han inte lika mycket men när det handlar om killar var han för överbeskyddande.


Här fick ni kapitel 2, hoppas ni gillar det.
Men ni som läser den här novellen. Kommerntera gärna och speciellt sprid! 
Love Moa, x

Kommentarer
Postat av: Hanna

Braa! :)

2012-04-11 @ 23:08:57
Postat av: Nystartad 1D novell.

Tack du :) Nytt kapitel uppe nu !

2012-04-12 @ 11:14:51
URL: http://onedmoment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0