Now or Forever. Kapitel 1

Roza’s perspektiv:

 

Det var dagen innan skolavslutnigen, jag och mina två bästavänner Sophie och Sonia sitter inne på Wayne’s Coffee och pratar om vår resa till London. Vad vi skulle ta med och en massa saker.

Vi  skulle till London över sommaren och kanske stanna där lite längre än vad vi skulle.  Jag är halv brittisk för att min pappa kommer från England så vi kommer att bo i lägenheten pappa har där. Lägenheten är jätte fin, det är en utav dom dyraste lägenheterna i London.  Jag har aldrig hunnit varit där för vi köpte den för någon vecka sedan, men min pappa har hunnit vara där.

 

Jag bör här i stockholm med min pappa Peter och min storebror Alexander. Våran mamma lämmnade oss för någon kille, i stället för att vara med oss. Men vi bryr oss inte så mycket, för hon valde att vara med honom i stället för oss.

Min pappa har världens bästa jobb, han tjänar jätte mycket så vi är nästan dom rikaste i Stockholm.
Jag är ganske bortskämd, men jag bryr mig inte om vad folk tycker. Jag får saker av min pappa helatiden, men jag behöver inte om jag inte vill.

Jag heter i alla fall Roza Henry och har precis fyllt 18 år. Jag har blond/brunt hår och är ungefär 1.73 cm lång.

 

”Om en vecka ska vi till London, jag kan inte fatta det i bland.” Sa Sophie.
”Äsch, det är inge speciellt, det är nästan som Sverige. Fast det finns MYCKET mer kläder, haha” sa jag och jag sa ’mycket’ med en hög och mörk ton.

”Men kom ihåg vi gar aldrig varit där.” sa Sonia.
Sophie nickade för att visa att hon höll med. Sedan började vi skratta så att det hördes jätte högt.

”Kan vi inte gå till Gina så jag kan få handla linnet jag såg förut?” sa jag.
Båda två nickade och sedan gick vi mot Gina trico.

Efter några timmar så tog jag upp min nya iPhone 4s och ringde min chafför och sa att han skulle hämta upp oss med limmosinen.

*Skolavslutnigen*

Klockan var sju på morgonen, jag ska vara på skolan vid tio för att träffa kompisarna för kanske sista gånen på länge.

När jag hade klätt på mig gick jag ner för trappa och gick in i köket där pappa och Alexander och åt frukost.

”Godmorgon och vad fin du är i din nya klänning.” sa pappa.
”Godmorgon och tack,  du ser inte så dålig ut du heller idag” sa jag till honom och fnissade till lite.
Han skrattade till och sa ”tackar, men tackar.”


Där var första kapitlet, kommentera gärna vad ni tycker! :)


Kommentarer
Postat av: Novell about One Direction.

Verkar en bra början i alla fall :)



Läs gärna min 1D novell! Sugen på ett länkbyte ?

2012-04-11 @ 17:15:42
URL: http://onedmoment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0